Jokainen meistä saa hämmästättyvän määrän ajatuksia jokaisena päivänä vuoden ympäri. Saamme päivässä 60 000 – 80 000 ajatusta, eli 2 500 – 3 333 ajatusta joka siunaaman tunti! Tämä jo avaa sitä, että ajatusten mahdollisimman hyvällä hallinnalla on merkitystä. Haluathan olla onnellinen? Haluathan olla aikaan saapa?Haluathan saavuttaa tavoitteita elämässäsi? Positiivinen ajattelu on kannattava juttu, sillä niillä ajatuksilla on tapana puskea meitä siihen suntaan minne päin ajatuksemme ovat kallellaan. Realismi ei myöskään ole pahasta, ainakaan välillä.

Ajatusten Nollaamisen Tärkeys

Ilman tätä nykyistä digivallankumousta ja informaatioaikakautta, olisi tärkeää nollata säännöllisesti ajatuksensa. Se, kun tuo mielenrauhaa ja tyynen mielen ja tekee ihan fyysisesti hyvää. Kun ajatukset eivät kaiken aikaa laukkaa kuin kuumaverinen ori raveissa, pulssisi todennäköisesti laskee rauhallisemmalle tasolle ja tunnet kuinka rauhoitut.

Miten?

Jos konsepti, ajatusten nollaaminen on sinulle uusi. Kannattaa lähteä liikkeelle lyhyistä 3-6 kertaa päivässä tapahtuvista 2 minuutin mittaisista ajatuksen nollaus tuokioista. Laita eggtimer tai kännykkähälytys kahden minuutin päähän. Asettaudu joko tuolille rennosti istumaan, kädet sivuille, silmät suljettuina, jos sinulla on kauluspaita, avaa ylin nappi ahdistamasta kurkkua. Hengitä syvään nenän kautta sisään ja suun kautta ulos. Ole ajattelematta mitään. Huomaat aluksi kuinka vaikeaa ajattelemattomuus on. Älä kuitenkaan luovuta vaan sanoa itse mielissäni STOP! joka kerta, kun saat jonkun ajatuksen kesken ajatusten nollaus harjoituksen. Kehityt ajatuksen nollauksessa muutamassa viikossa mukavasti, kun vain muistat tehdä harjoituksia päivittäin. Säännöllisyys ja ahkeruus siis palkitaan.

Kun aikanaan treenasin Hokutoryu Ju-Jutsua. Jokaisen harjoituksen aluksi ja päätteeksi oli ajatusten nollaus harjoitus, josta käytetään itsepuolustus- ja kamppailulajimaailmassa nimeä Mokuso. Mokusossa istutaan polvi-istunnassa, silmät suljettuina, hengitetään rauhallisesti ja tyhjennetään mieli ajatuksista. Itsepuolustusmaailmassa harjoituksen tarkoitus on kirkastaa ja seesteistää mieli, jotta harjoittelu sujuisi hyvin. Yhtä kaikki harjoituksen jälkeen on mainio tehdä Mokuso, jotta mieli on toiminnan jälkeen rauhallinen ja seesteinen. Olen pitänyt itse pitänyt Mokusoa mukanani viimeiset 23 vuotta. Se auttaa minua rauhoittumaan, keskittymään ja kirkastaa mielen. Suosittelen lämpimästi.

Katso Mokuso alle olevasta linkistä:

Mokuso video

 

Tilaa Blue Bearin Artikkelit Suoraan Sähköpostiisi